
یکی از مهمترین و اولیه ترین کارهایی که می باید همزمان با طراحی وب سایت و پس از آن مورد توجه قرار گیرد ، بهینه سایت برای موتورهای جستجو است که از آن به سئو (SEO) نیز یاد می شود. آنچه در سئو مطرح می گردد ، رعایت استانداردهای کدنویسی در زمان طراحی ، استفاده از محتوای با کیفیت و جدید ، ایجاد لینک های بازگشتی (Back link) ، استفاده از توضیحات مناسب و عنوان و توضیحات صفحات وب و مواردی از این دست است. نتیجه اعمال این موارد بر روی وب سایت ، قرارگیری در ایندکس صفحات بررسی شده توسط گوگل خواهد بود و از این پس گوگل بر اساس الگوریتم ها و فاکتورهای خود تصمیم خواهد گرفت که چه رتبه ای به وب سایت شما بدهد و لینک آنرا در چه صفحه ای و در چه بخشی از صفحات قرار دهد.
علیرغم اینکه اینگونه فعالیت ها منجر به ایجاد ثبات بیشتری در جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجوها خواهد گردید و از سوی دیگر شاید بتوانید بدون صرف هزینه خاصی سئوی وب سایت خود را ایجاد نمایید ، اما نباید فراموش کرد که این تنها شما نیستید که برای افزایش رتبه سایت خود دست به این اقدامات زدید. رقبای شما نیز از اهمیت بهینه بودن وب سایت برای موتورهای جستجو آگاهند و آنها نیز به موازات شما برای دستیابی به رتبه های بالاتر تلاش می نمایند. از سوی دیگر ، دستیابی به نتایج دلخواه و قرارگیری در صفحات اول و جایگاه های بالای این صفحات به هیچ عنوان زمانبندی ضمانت شده ای نداشته و ممکن است حتی چند ماه یا چند سال به طول بی انجامد. اینجاست که گوگل برای شما راه حل تکمیلی و تخصصی دیگری را ارائه می نماید. راه حلی به نام تبلیغات کلیکی (PPC) گوگل یا همان گوگل اَدوُردز (Google AdWords).

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل (Google AdWords) در یک نگاه :
قرارگیری در نتایج اولیه صفحات جستجو در کمترین زمان
افزایش بازدیدهای وب سایت توسط مخاطبین واقعی
هزینه کرد تنها به ازاء کلیک های انجام شده
نمایش تبلیغ در سایت های زیرمجموعه گوگل نظیر Gmail
تعیین میزان بودجه روزانه برای نمایش تبلیغات
نمایش تبلیغات روی کامپیوترهای شخصی و موبایل
امکان اعمال زمانبندی دلخواه برای نمایش تبلیغات
امکان هدف گذاری و انتخاب موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان