تبلیغات کلیکی گوگل (Google AdWords) چیست؟

قرارگیری در بالاترین و اولین نتایج جستجوهای وب سایت گوگل ، همواره یکی از مهمترین رقابت ها در بین مالکین وب سایت ها ، کسب و کارهای آنلاین و ارائه دهندگان خدمات به صورت اینترنتی بوده است. نتایج تحقیقات به عمل آمده حاکی از این است که کمتر کسی در صورت پیدا نکردن نتیجه مورد دلخواه خود از صفحه اول گوگل ، به سراغ صفحات بعدی آن خواهد رفت. بنابراین حضور در صفحه اول نتایج جستجوهای گوگل و حتی در بالاترین رتبه های این صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. حال سئوالی که در ذهن قرار می گیرد این است: راه های قرارگیری وب سایت در این جایگاه های بالا در گوگل چیست؟
sem seo ppc

یکی از مهمترین و اولیه ترین کارهایی که می باید همزمان با طراحی وب سایت و پس از آن مورد توجه قرار گیرد ، بهینه سایت برای موتورهای جستجو است که از آن به سئو (SEO) نیز یاد می شود. آنچه در سئو مطرح می گردد ، رعایت استانداردهای کدنویسی در زمان طراحی ، استفاده از محتوای با کیفیت و جدید ، ایجاد لینک های بازگشتی (Back link) ، استفاده از توضیحات مناسب و عنوان و توضیحات صفحات وب و مواردی از این دست است. نتیجه اعمال این موارد بر روی وب سایت ، قرارگیری در ایندکس صفحات بررسی شده توسط گوگل خواهد بود و از این پس گوگل بر اساس الگوریتم ها و فاکتورهای خود تصمیم خواهد گرفت که چه رتبه ای به وب سایت شما بدهد و لینک آنرا در چه صفحه ای و در چه بخشی از صفحات قرار دهد.
علیرغم اینکه اینگونه فعالیت ها منجر به ایجاد ثبات بیشتری در جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجوها خواهد گردید و از سوی دیگر شاید بتوانید بدون صرف هزینه خاصی سئوی وب سایت خود را ایجاد نمایید ، اما نباید فراموش کرد که این تنها شما نیستید که برای افزایش رتبه سایت خود دست به این اقدامات زدید. رقبای شما نیز از اهمیت بهینه بودن وب سایت برای موتورهای جستجو آگاهند و آنها نیز به موازات شما برای دستیابی به رتبه های بالاتر تلاش می نمایند. از سوی دیگر ، دستیابی به نتایج دلخواه و قرارگیری در صفحات اول و جایگاه های بالای این صفحات به هیچ عنوان زمانبندی ضمانت شده ای نداشته و ممکن است حتی چند ماه یا چند سال به طول بی انجامد. اینجاست که گوگل برای شما راه حل تکمیلی و تخصصی دیگری را ارائه می نماید. راه حلی به نام تبلیغات کلیکی (PPC) گوگل یا همان گوگل اَدوُردز (Google AdWords).

در تبلیغات کلیکی گوگل ، صرف نظر از اینکه جایگاه واقعی وب سایت شما در چه صفحه و مکانی است ، لینک وب سایت شما در صفحات اول و در جایگاه های خاصی در بالا و پایین نتایج جستجوهای انجام شده به نمایش در خواهد آمد. در این نوع تبلیغ ، شما با تعیین کلمات کلیدی مرتبط با اهداف وب سایت خود ، و تعیین هزینه روزانه ای برای این گونه تبلیغ ، به گوگل اجازه خواهید داد تا در صورتی که کاربری کلمات کلیدی تعریف شده توسط شما را در وب سایت گوگل جستجو نمود ، لینک وب سایت شما نیز در نتایج به نمایش در آمده و در صورت کلیک کاربر بر روی آن ، هزینه ای از حساب شما به گوگل پرداخت گردد. بدین ترتیب با استفاده از این روش ، قادر خواهید بود تا بدون صرف زمان برای رسیدن به نتایج سئوی وب سایت ، در کمترین زمان ممکن در صفحات اول و بالاترین نتایج جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی خود در نتایج جستجوهای کاربران قرار بگیرید و به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید.

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل (Google AdWords) در یک نگاه :

قرارگیری در نتایج اولیه صفحات جستجو در کمترین زمان
افزایش بازدیدهای وب سایت توسط مخاطبین واقعی
هزینه کرد تنها به ازاء کلیک های انجام شده
نمایش تبلیغ در سایت های زیرمجموعه گوگل نظیر Gmail
تعیین میزان بودجه روزانه برای نمایش تبلیغات
نمایش تبلیغات روی کامپیوترهای شخصی و موبایل
امکان اعمال زمانبندی دلخواه برای نمایش تبلیغات
امکان هدف گذاری و انتخاب موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان

در اینجا با مفاهیم کلی مربوط با تبلیغات AdWords آشنا شدید. از شما دعوت می نماییم تا مقالات ما در بخش مطالب آموزشی را نیز مطالعه فرمایید.