مطالب آموزشی تبلیغات کلیکی گوگل AdWords

ویژگی های یک صفحه فرود خوب

ویژگی های یک صفحه فرود خوب


صفحه فرود (Landing Page) به صفحه ای در وب سایت شما گفته می شود که کاربران با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد آن خواهند شد. کیفیت صفحه فرود یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار در رتبه کیفیت (Quality Score) و به تبع آن رتبه تبلیغ (Ad Rank) به حساب می آید. بنابراین لزوماً با یک کمپین پر هزینه در ادوردز نیز نمی توانید به آنچه به دنبال آن هستید برسید و باید بر روی سایر فاکتورهای تأثیر گذار نظیر کیفیت صفحه فرود نیز دقت داشته باشید.
برخی از عوامل مهم در بهبود کیفیت صفحه فرود و تجربه های ناشی از آن (Landing Page Experience) را در اینجا بیان می نماییم :
  1. تهیه و استفاده از محتوای جدید (کپی نشده) ، مفید و مرتبط با محتوای تبلیغ
  2. ارائه محتوای شفاف و صادقانه که باعث جذب بازدیدکنندگان شود
  3. ایجاد شرایط راحت برای انتقال کاربران بین صفحات مختلف (Navigation)
  4. تشویق کاربران به گذراندن زمان بیشتری در وب سایت از طریق تکنیک ها و محتوای گوناگون
جدای از موارد بالا باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که سرعت لود صفحه فرود یکی دیگر از معیارهای موفقیت کمپین ها به شمار می آید. زیرا در صورتی که کاربران با صحفات سنگین و زمانبر مواجه شوند ، بدون گذراندن زمانی در سایت شما از آن خارج خواهند شد. همچنین انطباق وب سایت و صفحه فرود شما برای نمایش در دستگاه های موبایل و تبلت نیز می تواند به میزان بسیار زیادی در افزایش کیفیت صفحه فرود مفید باشد. به عبارت دیگر ، وب سایت و صفحه فرود شما می باید به صورت رسپانسیو (Mobile Friendly - Responsive) طراحی شده باشد.



بازگشت به لیست مطالب


مطالب مرتبط (احتمالاً این موارد نیز مورد پسند شما خواهند بود)