مطالب آموزشی تبلیغات کلیکی گوگل AdWords

نحوه تعیین جایگاه تبلیغات در Google AdWords

نحوه تعیین جایگاه تبلیغات در Google AdWords


زمانی که صحبت از رقابت در جایگاه بالاتر در نتایج جستجوهای گوگل به میان می آید ، طبیعی است که این رقابت به میان ارائه دهندگان تبلیغات در گوگل ادوردز نیز کشیده می شود. تصور کنید که برای یک کلمه کلیدی ، همزمان 5 شرکت در Google AdWords تبلیغات خود را فعال کرده اند. کدامیک باید در جایگاه بالاتری قرار بگیرد؟
اینجاست که الگوریتم های هوشمندانه و منصفانه گوگل خود نمایی می کنند و مفهومی به عنوان Ad Rank را ارائه می نمایند. شاید تصور کنید که هر کسی که پول بیشتری برای کلیک روی کلمات کلیدی پرداخت می کند برنده این بازی است ، اما این موضوع اشتباه است.
گوگل چند معیار تأثیر گذار در نحوه رتبه بندی تبلیغات Google AdWords یا به اصطلاح Quality Score به شما ارائه می نماید که هر کدام از اهمیت خاص خود برخوردار بوده و کاملاً می توانند در جایگاه لینک شما در بین سایر رقبا تأثیر گذار باشد.
  1. نرخ کلیک پذیری (Clickthrough Rate یا CTR)
  2. مطابقت تبلیغ با کلمات کلیدی (Ad Relevance)
  3. کیفیت صفحه فرود لینک (Landing page experience and quality)
  4. استفاده از افزونه های جانبی ادوردز (Extensions)
  5. نرخ هزینه کرد برای هر کلیک و سیاست های تنظیم بودجه
باید بدانید که هر چقدر رتبه کیفی تبلیغات شما بالاتر باشد ، با هزینه کمتری به ازاء هر کلیک می توانید در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. و طبیعتاً هرچقدر نسبت به موارد فوق در جایگاه پایین تری باشید ، نرخ هزینه کلیک ها برای کلمات کلیدی شما بالا خواهد رفت. 

نرخ کلیک پذیری : 
در این فاکتور ، گوگل این موضوع را بررسی خواهد نمود که چه میزان از دفعاتی که تبلیغات شما در نتایج به نمایش در آمده اند ، به کلیک کاربران بر روی آنها منتهی شده اند؟ اگر این نرخ پایین باشد ، حتماً کاربران تبلیغ شما را بی کیفیت یا بی ارتباط تصور کرده اند و این از لحاظ گوگل یعنی یک امتیاز منفی.
مطابقت تبلیغ با کلمات کلیدی : این معیار بررسی خواهد نمود که آیا در محتوای ظاهری کمپین شما و تبلیغ شما در ادوردز (عناوین ، توضیحات و ...) آیا ارتباطی با کلمات کلیدی ای که برای کمپین خود آنها را انتخاب نموده اید وجود دارد یا خیر؟
کیفیت صفحه فرود لینک : صفحه ای که کاربر پس از کلیک روی تبلیغ شما به آن وارد می شود را صفحه فرود می نامیم. این موضوع بسیار برای گوگل مهم است که شما بازدیدکنندگان را فریب نداده اید و به جای آنچه در تبلیغات به آنها گفته اید ، موضوع دیگری را به آنها ارائه نمی دهید. یا اینکه صفحات فرود شما به اندازه کافی ارتباط محتوایی و کیفی با آنچه کاربر پس از کلیک انتظار دارد را دارا می باشد.

یادتان باشد که بی توجهی به هر یک از فاکتورهای ذکر شده بالا ، ممکن است تأثیر سوء بر روی سایر معیارها گذاشته و نتیجه کار را خراب کند. بنابراین همزمان می باید به تمام این موارد توجه نمود و سیاست های مفید و موثری را برای هر یک اتخاذ نمود.





بازگشت به لیست مطالب


مطالب مرتبط (احتمالاً این موارد نیز مورد پسند شما خواهند بود)